Zápis č. 5 z výborové schůze Základní organizace Českého zahrádkářského svazu, z.s. U Korýtka ze dne 15. srpna 2024

Základní organizace Českého zahrádkářského svazu, z.s.

U Korýtka Ostrava – Zábřeh

se sídlem Výškovická 2538/106, 700 30 Ostrava – Zábřeh

vedená u Městského soudu v Praze, spolkový rejstřík, oddíl L, vložka 45463,

IČO 70935564, DIČ CZ70935564, číslo ZO 707061, ID datové schránky: t48ujrs

 

 Ostrava 21. srpna 2024 

Příloha: 1/1                                                                                                          

 

 

Zápis č. 5 z výborové schůze Základní organizace Českého zahrádkářského svazu, z.s.
U Korýtka ze dne 15. srpna 2024

 

Přítomni:                   viz prezenční listina

                                  

Ing. Milan Čechovský

Ø   přivítal přítomné členy Základní organizace Českého zahrádkářského svazu, z.s.
U Korýtka (dále jen „základní organizace“),

Ø   poděkoval členům výboru za rychlý a vstřícný přístup k projednání problematiky zpracování geometrického plánu zaměření stavby – elektrického vedení, výměny elektrického rozvaděče, těžby dřevní hmoty a schválení žádosti o schválení stavby, stavebních úprav nebo udržovacích prací na parcele č. K7 a č. 85. Jednání výboru proběhlo dne 18. května 2024 a nebyl proveden zápis,

Ø   kladně zhodnotil průběh akcí otvírání zahrádek a Dne dětí, které proběhly za velkého zájmů členů a jejich rodinných příslušníků,

Ø   poděkoval panu Jiřímu Havlickému za organizaci a zajištění odvozu šrotu,

Ø   poděkoval panu Davidu Cundovi a Jiřímu Bočkovi za zajištění demontáže a montáže jednoho čerpadla na užitkovou vodu. Čerpadlo bylo v záruční době reklamováno
a vyměněno za nové. Základní organizaci nevznikly žádné další finanční náklady,

Ø   informoval přítomné, že od začátku roku 2024 do dnešních dnů probíhaly intenzivní telefonické, písemné a osobní jednání se zástupci Lesů České republiky s. p. Lesní, správa Vítkov a těžební firmy k ukončení těžby dřevní hmoty v okolí areálu ZO
U Korýtka. V současné době se těžba dřevní hmoty realizuje s tím, že není znám přesný termín ukončení,

Ø   informoval přítomné, že dne 16. dubna 2024 byla projednáno s firmou PlanGeo služby s.r.o zpracování geometrického plánu zaměření stavby – elektrického vedení, včetně ochranného pásma jako věcného břemene pro zápis do katastru nemovitostí. Jedná se o elektrický kabel, který je uložen na pozemku parcelní číslo 933/1 Zábřeh nad Odrou patřící Lesům České republiky s. p. Dne 22. července 2024 bylo pracovníky firmy provedeno zaměření elektrického kabelu. V současné době
se provádí další práce spojené se zapsáním do katastru nemovitostí dle požadavků Lesů České republiky s. p.,

Ø   informoval přítomné, že na základě podnětů členů základní organizace byly v měsíci červnu 2024 provedeny zkoušky na kvalitu pitné vody v Hydroanalytické laboratoři Ostravských vodáren a kanalizací a.s. Výsledky zkoušky pitné vody odpovídají vyhlášce pro pitnou vodu. Cena za provedené zkoušky je 5 474,00 Kč,

Ø   informoval přítomné, že 15. května 2024 byla zaslána starostovi Úřadu městského obvodu Ostrava – Jih žádost o zpevnění příjezdové cesty k bráně areálu ZO
U Korýtka. Po osobním jednání s pracovníky odboru dopravy a komunálních služeb, nám byla dne 7. srpna 2024 zaslána odpověď vedoucího odboru dopravy
a komunálních služeb ÚMOb Ostrava – Jih, že příjezdovou cestu bude možné opravit na jaře roku 2025 asfaltovým recyklátem,

Ø   informoval přítomné, že společně s předsedou ZO ČZS, z.s. Odra se podařilo v červenci 2024 zajistit firmu KABA-SERVIS pro výměnu nevyhovujícího elektroměrného rozvaděče za nový. Na realizaci výměny elektroměrného rozvaděče
se v současné době pracuje,

Ø   informoval přítomné, že dne 3. srpna 2024 došlo na parcele č. 33 k úniku pitné vody z poškozeného rozvodu. Cena zakoupeného materiálu je 1 912,- Kč. Za zjištění závady a provedenou opravu patří poděkování panu Davidu Cundovi, Jiřímu Bočkovi, Jiřímu Běčakovi, Jiřímu Havlickému, Petru Římanovi a členům parcely
č. 33,

Ø   předložil výboru k schválení přihlášku pana Jiřího Přečka, parcela ev. č. 13 za člena ČZS, z.s. a Smlouvu o podpachtu,

Ø   informoval výbor, že ze dne 13. na 14. srpna 2024 došlo k zcizení zeleniny
ze skleníku na parcele ev. č. 52.

 

Výbor 

Ø   bere na vědomí zhodnocení akcí otvírání zahrádek a Den dětí,

Ø   bere na vědomí informaci k těžbě dřevní hmoty v okolí areálu ZO U Korýtka,

Ø   bere na vědomí informaci k zhotovení geometrického plánu k zápisu do katastru nemovitostí,

Ø   schvaluje částku 5 474,- Kč za provedené zkoušky na kvalitu pitné vody,

Ø   bere na vědomí informaci k termínu opravy příjezdové cesty k bráně areálu ZO
U Korýtka,

Ø   bere na vědomí informaci k výměně elektroměrného rozvaděče,

Ø   schvaluje částku 1 912,- Kč na zakoupený materiál pro opravu rozvodu pitné vody,

Ø   schvaluje přihlášku pan Jiřího Přečka za člena ČZS, z.s. a Smlouvu o podpachtu na parcelu ev. č. 13,

Ø   bere na vědomí informaci o zcizení zeleniny ve skleníku na parcele ev. č. 52.

 

Výbor žádá

Ø   členy základní organizace, aby po dobu těžby dřevní hmoty nevyváželi zelený odpad do prostoru U dubu,

Ø   členy základní organizace, aby neukládali nepotřebné natřené desky, dřevo a jiné materiály, do prostoru tábořiště. V případě použití tábořiště je nutné provést úklid, včetně vybrání popele,

Ø   všechny členy základní organizace o pravidelnou údržbu vlastních parcel, přilehlých chodníků, cest a přidělených úseků mimo areál zahrádkové osady. Jedná
se především o odstraňování plevele, sečení trávy a udržování čistoty,

Ø   všechny členy základní organizace o dodržování co nejnižší rychlosti při průjezdu areálu zahrádkové osady motorovými vozidly,

Ø   všechny členy základní organizace o dodržování zákazu volného pohybu psů v areálu zahrádkové osady,

Ø   všechny členy základní organizace, aby se přihlásili k realizaci zabezpečení činností potřebných pro chod základní organizace. Zabezpečení těchto činností bude součástí brigádnických hodin. Jedná se především o oblast pitné vody, užitkové vody, webových stránek, úklidu sociálního zařízení, údržby zeleně U dubu,
U čerpačky, prostoru před hlavní bránou, kontrolu oplocení a jeho opravu. Dále pak v oblasti tzv. černých řemesel pro drobné opravy. Zájemci kontaktujte správce, případně některého z členů výboru základní organizace.

 

 

Termíny akcí základní organizace

 

1)        zavírání zahrádek             12. října 2024, změna proti původnímu termínu 21. září 2024

 

2)        velkokapacitní kontejner   26. října 2024

          potvrzení termínu bude upřesněn po schválení objednávky ÚMOb Ostrava - Jih

 

3)        uzavření pitné                  28. října 2024

 

4)        brigáda                             28. října 2024

 

5)        uzavření užitkové vody      termín bude upřesněn

 

Další výborová schůze základní organizace se bude konat dle potřeby.

 

 

 

 

Petr Říman, v. r.                                                                            Ing. Milan Čechovský, v. r.

    tajemník                                                                                                  předseda