Zápis č. 7 z výborové schůze Základní organizace Českého zahrádkářského svazu, z.s. U Korýtka ze dne 3. října 2024

Základní organizace Českého zahrádkářského svazu, z.s.

U Korýtka Ostrava – Zábřeh

se sídlem Výškovická 2538/106, 700 30 Ostrava – Zábřeh

vedená u Městského soudu v Praze, spolkový rejstřík, oddíl L, vložka 45463,

IČO 70935564, DIČ CZ70935564, číslo ZO 707061, ID datové schránky: t48ujrs

 

 Ostrava 8. října 2024 

Příloha: 1/1                                                                                                          

 

 

Zápis č. 7 z výborové schůze Základní organizace Českého zahrádkářského svazu, z.s.
U Korýtka ze dne 3. října 2024

 

Přítomni:                   viz prezenční listina

                                  

 

Ing. Milan Čechovský

Ø   přivítal přítomné členy Základní organizace Českého zahrádkářského svazu, z.s.
U Korýtka (dále jen „základní organizace“),

Ø   informoval přítomné o stavu zahrádkové osady po povodni k datu 3. října 2024. Odstraňování následků likvidace škod nastala již po opadnutí vody
a možnosti vstoupit na pozemek jednotlivými členy základní organizace. Na základě podnětu paní Ing. Anny Tichopádové jsme 17. září 2024 vstoupili do jednání
se starostou Úřadu městského obvodu Ostrava – Jih panem Bc. Martinem Bednářem, MBA o případné výpomoci ze strany úřadu. Téhož dne byli členové základní organizace informování o postupu při likvidaci následků „Povodně 2024“. Zápis č. 6 z výborové schůze základní organizace ze dne 17. září 2024. Dne 20. září 2024 jsme byli informování Úřadem městského obvodu Ostrava – Jih, že nám dne 21. a 22. září 2024 vždy v době od 8.00 do 18.00 hodin budou k dispozici velkokapacitní kontejnery pro odvoz materiálu. Dále nám bude přiděleno
5 pracovníků Technických služeb Ostrava – Jih s automobilem pro sběr materiálu v rámci zahrádkové osady a přeložení do přistavených kontejnerů. Tato informace byla téhož dne předána členům základní organizace emailem a zveřejněna
na nástěnkách v zahrádkové osadě. Mimo kontejnery na materiál, se nám podařilo taktéž zajistit kontejnery pro odvoz elektromateriálu. Kontejnery byly odvážené Technickými službami Ostrava – Jih a firmou VYKRUT zahradní služby. Množství odvezeného materiálu na skládku bylo cca 30 tun. Dále byly odvezené 3 kontejnery
s elektromateriálem.

 

Zároveň byl zpracován postup, jak bude materiál v rámci zahrádkové osady odvážen. Tento sloužil k efektivní organizaci odvozu materiálu ze zahrádkové osady.

 

Problém nastal, když ze strany členů základní organizace převládal názor, že odvoz kontejnerů není dostatečně rychlý. Problém byl způsoben velkým množstvím vozidel na skládce OZO v Ostravě – Hrušově, což způsobilo dlouhou čekací lhůtou při odbavení a vykládce. Po vysvětlení problému členům základní organizace již probíhalo plnění kontejnerů a jejich odvoz po oba dva dny plynule.

 

 

 

Stav oprav, údržby a chodu zahrádkové osady

 

1)        Příjezdová cesta do areálu zahrádkové osady – je vyčištěna a průjezdná. Prostor pro odstavení vozidel před areálem zahrádkové bude nutné vyčistit.

 

2)        Cesta v areálu zahrádkové osady – je po částečné opravě největšího poškození s opatrností průjezdná. Další opravy budou následovat.

 

3)        Elektrická energie – dodávka elektrické energie byla obnovena dnem 1. října 2024.

 

4)        Užitková voda – dodávka užitkové vody z důvodu celkového zatopení čerpací stanice nebude v letošním roce obnovena. Stav poškození elektromotorů a čerpadla se zjišťuje. Po zprovoznění dodávky užitkové vody se zjistí, zda nejsou poškozené rozvody užitkové vody.

 

5)        Pitná voda – dodávka pitné vody probíhá bez problému.

 

6)        Sociální zařízení

Ø   U dubu - je v provozu,

Ø   U čerpačky – z důvodu celkového zatopení sociálního zařízení nebude provoz sociálního zařízení v letošním roce obnoven.

 

7)        Oplocení areálu zahrádkové osady – poškozené oplocení se podařilo opravit. Další opravy budou následovat.

 

Výbor základní organizace děkuje všem členům, kteří se velkou mírou a s nesmírnou obětavostí podíleli a podílí na znovuzprovoznění chodu naší zahrádkové osady.

 

Výbor základní organizace zároveň vyzývá ostatní členy, kteří se doposud nepodíleli
na odstranění škod po povodních, aby tak učinili. Všichni využíváme společný majetek  
a prostory. Taktéž mnozí členové základní organizace rádi přivítají sousedskou výpomoc.

 

Závěrem bych chtěl konstatovat, že od začátku povodní se za 14 kalendářních dnů podařilo zprovoznit chod zahrádkové osady tak, že s určitým omezením ji můžeme využívat, což potřebujeme pro přípravu zahrádek na zimní období.

 

Termíny akcí základní organizace od 12. října 2024

 

1)        Zavírání zahrádek                             12. října 2024

 

2)        Velkokapacitní kontejner                 26. října 2024 (potvrzení termínu přistavení kontejneru bude po schválení objednávky ÚMOb Ostrava – Jih)

 

3)        Uzavření pitné vody                         28. října 2024

 

4)        Brigáda                                                           28. října 2024

 

5)        Užitková voda                                    zastavena, v letošním roce již nebude   

                                                                zprovozněna 

 

Ø   informoval přítomné, že z důvodu dlouhodobé nepřítomnosti tajemníka ÚS ČZS, z.s. Ostrava paní Martiny Šustkové v období od 2. října 2024 do odvolání bude nutné kontaktovat předsedu Marka Vjačku,

Ø   informoval přítomné, že na základě společné objednávky předsedů  ZO ČZS,
z. s. U Korýtka a ZO Odra z července 2024 byla firmou KABA-SERVIS provedena výměna společného stávajícího elektroměrného rozvaděče v havarijním stavu
na ulici Rudná. Dokončená zakázka v celkové hodnotě 144 800,- Kč bez DPH byla převzata předsedy obou základních organizací dne 14. srpna 2024. Cena pro jednotlivé základní organizace činí 72 400,- Kč bez DPH. DPH nebyla zhotovitelem uplatněna, protože nejsou plátci DPH,

Ø   informoval přítomné, že dne 1. září 2024 byla odeslána žádost vedoucímu odboru dopravy a komunálních služeb ÚMOb Ostrava - Jih o odklizení komunálního odpadu, který se nacházel na ulici U Výtopny mezi ZO Odra a ZO U Korýtka. Komunální odpad byl odklízen dne 3. září 2024,

Ø   informoval přítomné, že dne 2. září 2024 proběhla komunikace s revírníkem Lesů České republiky s. p., Lesní správa Vítkov, který sdělil, že byla ukončená těžba dřevní hmoty v okolí areálu základní organizace. Následně budou pokračovat dočišťovací práce, které neomezí vstup do uzavřených prostorů,

Ø   informoval přítomné, že na základě žádosti základní organizace starostovi Úřadu městského obvodu Ostrava – Jih ze dne 15. května 2024 o zpevnění příjezdové cesty k bráně areálu základní organizace, byla příjezdová cesta opravena 5. září 2024 asfaltovým povrchem, místo slíbeného asfaltového recyklátu. Termín opravy příjezdové cesty byl změněn z jara roku 2025,

Ø   informoval přítomné, že dne 2. října 2024 byl ověřen u firmy PlanGeo služby s.r.o stav zpracování geometrického plánu zaměření stavby – elektrického vedení, včetně ochranného pásma jako věcného břemene pro zápis do katastru nemovitostí. Jedná se o elektrický kabel, který je uložen na pozemku parcelní číslo 933/1 Zábřeh nad Odrou patřící Lesům České republiky s. p. V současné době se provádí další práce spojené se zapsáním do katastru nemovitostí, dle požadavků Lesů České republiky s. p.,

Ø   informoval přítomné, že dne 25. září 2024 proběhlo jednání s pracovníky Úřadu pro zastupování ve věcech majetkových ohledně prodeje nemovitosti na parcele ev. č. 53 po zesnulém Eduardu Šinkovi. Nemovitost bude po povodních vyklízená
a následně bude vyhlášená elektronická aukce, o které budeme informování,

Ø   informoval přítomné, že při povodních došlo k zničení celé kroniky základní organizace v písemné a fotografické podobě,

Ø   informoval přítomné, že došlo k uzavření branky za sociálním zařízení U čerpačky z důvodu vyvážení zeleného odpadu,

Ø   předložil výboru k schválení přihlášku paní Jany Brázdové Pospíšilové, parcela ev. č. 43 za člena ČZS, z.s. a Smlouvu o podpachtu,

Ø   informoval přítomné, že na podnět Katastrálního úřadu pro Moravskoslezský kraj dojde pravděpodobně  v roce 2025 ze strany Úřadu městského obvodu Ostrava – Jih ke kontrole areálu zahrádkové osady základní organizace v oblasti majetkoprávních vztahů. O termínu kontroly budeme informováni.

 

Ing. Anna Tichopádová

Ø   informovala přítomné o průběžném čerpání financí základní organizace. Rozpočet na rok 2024 je čerpán rovnoměrně,

Ø   povede samostatnou evidenci nákladů spojených s „Povodeň 2024“.

 

 

Radmila Kuboňová

Ø   poděkovala výboru základní organizace za maximální nasazení a vynaložené úsilí spojené s organizaci a zajištění úklidových prací po povodni.

 

Výbor 

Ø   bere na vědomí informaci o stavu zahrádkové osady po povodni k datu 3. října 2024,

Ø   schvaluje termíny akcí základní organizace od 12. října 2024,

Ø   bere na vědomí informaci ÚS ČZS, z.s. o nepřítomnosti tajemnice,

Ø   schvaluje finanční částku 72 400,- Kč bez DPH za výměnu společného stávajícího elektroměrného rozvaděče na ulici Rudná. Výměna společného jističe byla schválena na členské schůzi základní organizace v roce 2023,

Ø   bere na vědomí informaci o odklízení komunálního odpadu ze dne 3. září 2024,

Ø   bere na vědomí informaci o ukončení těžebních prací Lesy ČR,

Ø   bere na vědomí informaci o opravě příjezdové cesty,

Ø   bere na vědomí informaci firmy PlanGeo služby s.r.o. o stavu zpracování geometrického plánu,

Ø   bere na vědomí informaci o jednání s ÚZSVM ohledně nemovitosti na parcele ev. č. 53,

Ø   bere na vědomí informaci o zničení celé kroniky základní organizace,

Ø   schvaluje uzavření branky U čerpačky,

Ø   schvaluje přihlášku paní Jany Brázdové Pospíšilové za člena ČZS, z.s. a Smlouvu
o podpachtu na parcelu ev. č. 43,

Ø   bere na vědomí informaci o pravděpodobné kontrole ze strany ÚMOb Ostrava – Jih,

Ø   bere na vědomí informaci o čerpání rozpočtu na rok 2024,

Ø   schvaluje vedení samostatné evidence o nákladech „Povodeň 2024“.

 

Výbor žádá

Ø   všechny členy základní organizace, aby se v maximální míře zapojili do odstraňování následků po povodni.

 

Další výborová schůze základní organizace se bude konat dle potřeby.

 

 

 

 

Petr Říman, v. r.                                                                            Ing. Milan Čechovský, v. r.

   tajemník                                                                                                  předseda