Zápisy ze schůzí

předchozí následující
Zápis ze zasedání výboru ZO ČZS č. 5 Roudnice nad Labem, konané dne 24.1.2023 v 16,00 hod.

Zápis

ze zasedání výboru ZO ČZS č. 5 Roudnice nad Labem, konané dne 24.1.2023 v 16,00 hod. v zasedací místnosti na adrese třída T.G.Masaryka 1454 v Roudnici nad Labem.

 

Přítomni: Novák, Suchý, Komárek, Líbal, Zahálka, Vaněček.

Omluveni: Kamler, Šourek, Hejda, Beňuš, Kubeš.

 

Výborovou schůzi svolal předseda ZO Ing. Novák a zasedání výboru řídil.  

 

 

Rekonstrukce vodovodu

 

Aktuální informace ke dni 10.5.2022:

            společně s př. Líbalem vytvořili textovou zprávu a výkaz výměr k plánované rekonstrukci. Dále provedli místní šetření se zástupci potencionálních účastníků výběrového řízení. S jedním z nich, panem Kokoškou, došlo k upřesnění výkazu výměr po odborné stránce. Pana Kokoška zároveň dodal oceněný rozpočet, který bude brán jako orientační pro budoucí financování. Podle tohoto rozpočtu bude cena akce cca 487 tis Kč vč DPH. Přesná cena bude známá po skončení výběrového řízení.

Podle informací paní Vrbové má organizace k dispozici na rekonstrukci 187 846 Kč a na fondu oprav 97 002 Kč. Z toho vyplývá, že organizace nemá k dispozici potřebnou finanční částku.

Legislativně podle sdělení předsedy není potřeba žádné povolení, ale pouze souhlas vlastníka dotčených pozemků, v tomto případě Města Roudnice nad Labem.

V rámci výboru proběhla následně diskuze, do které se zapojili všichni účastníc jednání. Rekonstrukce byla projednaná ze všech stran možných pohledů. Jednak byla diskutovaná potřeba rekonstrukce, kdy aktuálně stav vodovodu je plně funkční, ale vzhledem k jeho stáří je velmi vysoké riziko poškození nebo havárie a možného vzniku škody. Dalším pohledem je vývoj cen materiálu a prací s ohledem na aktuální situaci na trhu stavebních prací. Současná situace znamená poměrně vysoké ceny, které však v budoucnu mohou, mimo jiné vzhledem k válce na Ukrajině, vystoupat výše. Prognózy však žádné nejsou, protože nikdo není schopen odborně odhadnout další vývoj. Nezanedbatelnou stránkou věci je i fakt nedostatku finančních prostředků na účetě. Jednotliví odběratelé se budou muset podílet na rekonstrukci dalším příspěvkem ve výši cca 3 500 Kč nebo 5 000 Kč podle užití jednotlivých fondů nebo jejich přesměrování.

Součástí výběrového řízení bude informace o možnosti realizace přípojek členů, v případě jejich zájmu. V nabídkách bude tato informace uvedena v položkách za materiál, výkopové práce a instalaci. Bude záležet na jednotlivých odběratelích, zda tuto možnost využijí.

 

Výsledkem této bohaté diskuze bylo hlasování a rozhodnutí výboru:

 

1.     Výbor souhlasí s realizací akce v letošním roce.

 

2.     Výbor souhlasí s vypsáním výběrového řízení podle podkladů, které členové výboru již obdrželi. Výběrové řízení bude vyhlášené v pátek 13.5.2022. lhůta pro podání nabídek je stanovena na 27.5.2022 do 20,00 hodin. Nabídky budou poslané na meil předsedy v elektronické podobě.

 

3.     Příští jednání výboru proběhne 31.5.2022 na stejném místě.

 

4.     Předpokládaný termín členské schůze je 23.6.2022 v 17,00 hodin. Tento termín ještě bude upřesněn stejně jako místo konání.

 

 

 

Aktuální informace ke dni 31.5.2022:

 

Poptávkové řízení bylo vyhlášené dne 13.5.2022 oslovením těchto účastníků:

Ferkl s.r.o.

Infratech

Hollitzer

Kokoška s.r.o.

Milan Pelc

Jakub Zajíček (byl osloven 16.5.2022)

 

Všichni oslovení obdrželi technickou zprávu, výkresy a výkaz výměr. Během lhůty pro podání nabídek se nikdo neozval s žádostí o dodatečné informace.

 

Do 31.5.2022 došli celkem 3 nabídky:

Název

Cena bez DPH

Cena vč. DPH

Cena za přípojky/bm

FERKL s.r.o.

636 264,50 Kč

769 880,00 Kč

992,2 Kč vč DPH

ORANGE building s.r.o.

468 872,44 Kč

567 335,64 Kč

1 700,0 Kč vč DPH

Kokoška Jan s.r.o.

434 225,00 Kč

525 412,30 Kč

1815 Kč vč DPH

 

Výbor také posoudil nabídky z pohledu struktury jednotlivých účastníku prostřednictvím aktuálního výpisu z obchodního rejstříku. Na základě toho konstatuje, že společnosti Kokoška Jan s.r.o. a FERL s.r.o. disponují potřebným živnostenským oprávněním (Provádění staveb, jejich a odstraňování) a společnost ORANGE building s.r.o. disponuje oprávněním Výroba, obchod a služby.

 

Po diskuzi schválili členové výboru následující pořadí:

 

Pořadí

Název

Cena bez DPH

Cena vč. DPH

Cena za přípojky/bm

1.

Kokoška Jan s.r.o.

434 225,00 Kč

525 412,30 Kč

1 815,0 Kč vč DPH

2.

ORANGE building s.r.o.

468 872,44 Kč

567 335,64 Kč

1 700,0 Kč vč DPH

3.

FERKL s.r.o.

636 264,50 Kč

769 880,00 Kč

992,2 Kč vč DPH

 

Na fondu oprav je k dispozici 189 846,00 Kč.

 

Rozdíl mezi touto částkou a nejnižší nabídkou je 335 566,3 Kč. Při počtu 61 odběrných míst je výsledkem částka k výběru ve výši 5 501 Kč na jedno odběrné místo. Výběr požadované částky v případě souhlasu členské schůze bude realizován v období od 25.6.2022 do 31.7.2022 a bude formou hotovosti nebo bezplatně převodem na účet.

 

Výboru doporučuje členské schůzi schválit realizaci pomocí společnosti Kokoška Jan s.r.o., Vrchlického 824, 411 17 Libochovice, IČ: 04026993.

 

Výbor dále navrhuje konání členské schůze dne 23.6.2022 od 17,00 hodin a zároveň jednání výboru 23.6.2022 od 16,30 hodin. Místo bude upřesněno podle možností, které budou co nejdříve zjištěné př. Komárkem.

 

Výbor pověřuje př. Nováka a př. Komárka zajištěním podkladů pro jednání členské schůze. Zprávu kontrolního výboru zajistí př. Vaněček a finanční zprávy zajistí př. Vrbová. Rozeslání pozvánek a podkladů zajistí př. Zahálka pomocí ostatních členů organizace.

 

 

Aktuální informace ke dni 13.9.2022:

Návrh rekonstrukce vodovodu byl schválen Členskou schůzí včetně způsobu financování. Podle sdělení paní Vrbové má organizace na účtu celkem 780 239,25 Kč na rekonstrukci vodovodu. Podle její informace proběhl výběr od členů poměrně úspěšně. Z celkového počtu 80 uživatelů vody z vodovodu, zaplatilo k 9.9.2022 75 uživatelů. Zbylých 5 členů, kteří nezaplatili budou kontaktováni a vyzváni k okamžitému zaplacení. Tuto situaci budeme nadále sledovat a v případě nezaplacení bude další kroky řešit výbor na svém dalším jednání.

Vybraný zhotovitel byl vyzván k uzavření smlouvy o dílo a ta byla podepsaná 13.9.2022. Znění smlouvy bylo odsouhlaseno výborem. S panem Kokoškou a jeho zástupci bylo 7.9.2022 provedeno místní šetření v místě stavby. Byl konzultován postup stavebních prací. Předpokládáme, že nejdříve bude proveden protlak a v místě rozdvojení větví budou instalované uzavírající šoupata. Dále budou realizované jednotlivé větve včetně přípojek uživatelů. Podle aktuálních informací využijí služeb pana Kokošky všichni uživatelé vody, kteří se nacházejí na trase rekonstrukce.

Předseda zpracoval a odeslal na majetkový odbor MěÚ v Roudnici n.L. žádost o souhlas se stavebními pracemi na pozemcích ve vlastnictví Města Roudnice nad Labem. Vytáčení stávajících sítí si zajistí zhotovitel.

Po vzájemné dohodě bude předpokládaný termín zahájení stavebních prací dne 22.9.2022 a jejich trvání bude cca 14 dnů. Během této doby může dojít k přerušení dodávky vody všem uživatelům. Přerušení vody uživatelům na trase rekonstrukce bude však častější a dlouhodobější. Kontaktní osobou pro jednání se zhotovitelem byl stanoven př. Líbal. Informace o připravované rekonstrukci již obdrželi dotčení uživatelé na trase rekonstrukce. Obecná informace byla uveřejněna na webových stránkách organizace. Předseda Novák odešle aktuální informace všem členům meilovou cestou.

 

Aktuální informace ke dni 18.10.2022:

Vlastní realizace rekonstrukce byla zahájená dne 26.9.2022. První byla provedena pokládka hlavního řadu včetně protlaku. V tu dobu byla v celé lokalitě uzavřena voda. Potom následovaly jednotlivé přípojky, které byly realizované k jednotlivým odběratelům do šachet. V místě napojení na řad byly umístěné uzávěry včetně hrníčků, které je chrání před poškozením. Realizace byla ukončena 14.10.2022 kdy byly dokončené všechny přípojky a upravený povrch účelové komunikace. V následujícím víkendu probíhala kontrola těsnosti v jednotlivých šachtách a kontrola kvality obecně. Nad celou akcí pravidelně dohlíželi př. Líbala a př. Komárek, kteří byli v kontaktu se zhotovitelem a jednotlivými odběrateli. Díky nim proběhla celá akce bez velkých komplikací.

Následně bude zhotovitelem v tomto týdnu pravděpodobně předáno dokončené dílo včetně skutečného provedení a další doklady. Faktura za provedené práce bude odpovídat smluvní ceně.

 

Aktuální informace ke dni 24.1.2023:

Akce je kompletně dokončená, předaná a proplacená. Hotové jsou přípojky a jsou také proplacené. Pouze v případě přípojky př. Pětníka dojde k osobnímu jednání ohledně výše úhrady za připojení vlastní přípojky. Přípojka př. Pětníka byla již po rekonstrukci a při výše uvedené akci došlo pouze k přepojení jeho přípojky na nový řad.

 

Výbor vzal uvedené informace na vědomí.

 

Voda

Př. Líbal sdělil členům výboru, že SčVK určil cenu vodného za vodu ve výši 68,82 Kč vč DPH na rok 2023. Výbor navrhuje členské schůzi ke schválení částku za odběr vody ve výši 75 Kč/m3 pro rok 2023.

 

Datové schránky

Některým členům výboru, kteří jsou zapsaní v Rejstříku spolků přišla výzva k přihlášení do datové schránky. Podle právních předpisů musí mít do konce března všichni podnikatelé a spolky zavedenou datovou schránku. Ministerstvo vnitra tyto datové schrány zapsaným spolkům založilo a rozeslalo výzvu k přihlášení všem členům zapsaným v Rejstříku. Na jednání výboru se do datové schránky přihlásit př. Novák a př. Komárek. Ostatní dotčení členové se do datové schránky mohou přihlásit dobrovolně. Od této chvíle bude probíhat komunikace organizace s veřejnou správou a ostaními respondenty přednostně datovou schránkou.

 

 

Členská základna

Členové výboru berou na vědomí rezignaci Ing. Miloše Šourka na členství ve výboru 5. ZO ČZS.

 

Ostatní

Předseda organizace představil členům výboru dopis z Ústředí ČZS o možnosti nákupu osiv se slevou. Společnost Moravoseed CZ a.s. nabídla zahrádkářům možnost odběru osiva širokého spektra zeleniny a květin se slevou 20%. Podmínkou je, že odběr musí provést základní organizace, která disponuje identifikačním číslem. V principu by bylo podmínkou provést průzkum zájmu u jednotlivých členu naší organizace, poté vše objednat a zaplatit za organizaci. Následně by organizace musela provést výběr jednotlivých částek od svých členů. Výhodou objednávky nad 3000 Kč je odpuštění poštovného a balného. Výbor konstatoval, že tuto nabídku nevyužije, protože by bylo nad jeho síly provést celo transakci mezi všemi členy.

 

Výbor projednal dopis př. Kovačové ohledně jejího členství a možnosti obnovení odběru vody. Paní Kovačová je podle naší evidence stále členkou organizace, zahrádka je zjevně zanedbaná – neudržovaná a její vodovodní přípojka byla zrušená, protože se nepodílela na platbě za rekonstrukci vodovodu v minulosti. Výbor pověřil předsedu odpovědí na její dopis v kterém specifikuje všechny dlužné částky a stanoví ji lhůtu na jejich zaplacení ve lhůtě do konce února. Pokud tak neučiní bude ji zrušeno členství v ČZS.

 

 

Zápis zapsal dne 24.1.2023 př. Novák