Zápisy ze schůzí

předchozí následující
Zápis ze zasedání výboru ZO ČZS č. 5 Roudnice nad Labem, konané dne 10.5.2022

Zápis

ze zasedání výboru ZO ČZS č. 5 Roudnice nad Labem, konané dne 10.5.2022 v 16,00 hod. v zasedací místnosti na adrese třída T.G.Masaryka 1454 v Roudnici nad Labem.

 

Přítomni:    Novák, Vaněček, Komárek, Líbal, Zahálka, Hek, Hejda, Suchý, Kubeš

Omluveni: Kamler, Trnková, Beňuš, Šourek,

 Výborovou schůzi svolal předseda ZO Ing. Novák a zasedání výboru řídil.  

 Kontrola plnění bodů z minulého jednání:

 

Zahrada př. Kovačové. Předseda organizace obdržel dotaz přítelkyně Kovačové, která se ptá, zda je stále členem organizace a jaké dlužné částky evidujeme u její osoby. Členové výboru nemají k dispozici aktuální informace o dlužné částce a jejím složení z pohledu platby za členské známky nebo platby na opravu vodovodního řadu. Výbor pověřuje předsedu ke zjištění a ověření u podkladů př. Vrbové. Přítel Komárek také zjistí možnosti výpovědi z nájmu zahrady z důvodu zanedbané údržby. Až po získání těchto informací zpracuje předseda odpověď.

Aktuální informace:

            Podle informací paní Vrbové, dluží paní Kovačová veškeré platby za rekonstrukci vodovodu. Po konzultaci se zástupci města, byla přislíbena podpora v případě, že nebudou doplaceny dlužné částky a nebude zahrada uvedena do přijatelného stavu. Předseda vytvoří dopis paní Kovačové a vyzve ji ke splacení dluhu.

 

Příprava další fáze rekonstrukce vodovodu – z důvodu dokončení stavebních prací na obchvatu města Roudnice nad Labem a dokončení přeložky části vodovodu je možné začít s přípravou další etapy rekonstrukce.

Výbor pověřuje př. Líbala a předsedu př. Nováka organizací celé akce včetně jeho přípravy. Členové výboru velmi intenzivně diskutovali veškeré možnosti postupu a následné realizace. Tato investiční akce bude velmi náročná, protože povede již v prostoru přípojek k jednotlivým zahradám a bude nutné akci realizovat ve výkopech. Dále bude nutné sladit napojení jednotlivých odběrných míst včetně realizace všech přípojek dotčených stavbou. Z tohoto důvodu bude nutná koordinace se všemi dotčenými odběrateli vody.

Na závěr se členové výboru shodli na oslovení co nejvíce potencionálních zhotovitelů a získání jejich nabídek k realizaci. Výbor aktuálně doporučuje oslovit tyto společnosti: Jiří Hollitzer, Ferkl Štětí, Unit Podlusky, Milan Pelc. Př. Novák a Líbal osloví společnosti do 31.3.2022 a do 15.4.2022 zajistí místní šetření s uchazeči, kteří budou ochotni podat nabídku.

Mezitím předseda ověří na stavebním úřadu povinnost získání povolení nebo ohlášení.

Aktuální informace:

            Předseda Novák společně s př. Líbalem vytvořili textovou zprávu a výkaz výměr k plánované rekonstrukci. Dále provedli místní šetření se zástupci potencionálních účastníků výběrového řízení. S jedním z nich, panem Kokoškou, došlo k upřesnění výkazu výměr po odborné stránce. Pana Kokoška zároveň dodal oceněný rozpočet, který bude brán jako orientační pro budoucí financování. Podle tohoto rozpočtu bude cena akce cca 487 tis Kč vč DPH. Přesná cena bude známá po skončení výběrového řízení.

Podle informací paní Vrbové má organizace k dispozici na rekonstrukci 187 846 Kč a na fondu oprav 97 002 Kč. Z toho vyplývá, že organizace nemá k dispozici potřebnou finanční částku.

Legislativně podle sdělení předsedy není potřeba žádné povolení, ale pouze souhlas vlastníka dotčených pozemků, v tomto případě Města Roudnice nad Labem.

V rámci výboru proběhla následně diskuze, do které se zapojili všichni účastníc jednání. Rekonstrukce byla projednaná ze všech stran možných pohledů. Jednak byla diskutovaná potřeba rekonstrukce, kdy aktuálně stav vodovodu je plně funkční, ale vzhledem k jeho stáří je velmi vysoké riziko poškození nebo havárie a možného vzniku škody. Dalším pohledem je vývoj cen materiálu a prací s ohledem na aktuální situaci na trhu stavebních prací. Současná situace znamená poměrně vysoké ceny, které však v budoucnu mohou, mimo jiné vzhledem k válce na Ukrajině, vystoupat výše. Prognózy však žádné nejsou, protože nikdo není schopen odborně odhadnout další vývoj. Nezanedbatelnou stránkou věci je i fakt nedostatku finančních prostředků na účetě. Jednotliví odběratelé se budou muset podílet na rekonstrukci dalším příspěvkem ve výši cca 3 500 Kč nebo 5 000 Kč podle užití jednotlivých fondů nebo jejich přesměrování.

Součástí výběrového řízení bude informace o možnosti realizace přípojek členů, v případě jejich zájmu. V nabídkách bude tato informace uvedena v položkách za materiál, výkopové práce a instalaci. Bude záležet na jednotlivých odběratelích, zda tuto možnost využijí.

 

Výsledkem této bohaté diskuze bylo hlasování a rozhodnutí výboru:

 

1.      Výbor souhlasí s realizací akce v letošním roce.

 

2.      Výbor souhlasí s vypsáním výběrového řízení podle podkladů, které členové výboru již obdrželi. Výběrové řízení bude vyhlášené v pátek 13.5.2022. lhůta pro podání nabídek je stanovena na 27.5.2022 do 20,00 hodin. Nabídky budou poslané na meil předsedy v elektronické podobě.

 

3.      Příští jednání výboru proběhne 31.5.2022 na stejném místě.

 

4.      Předpokládaný termín členské schůze je 23.6.2022 v 17,00 hodin. Tento termín ještě bude upřesněn stejně jako místo konání.

 

 

Nové body:

1)      Voda - V sobotu dne 25.06.2022 v době od 14,00 do 16,00 hodin bude proveden kontrolní odečet vody. Cena vodného byla stanovena na minulém jednání na 63 Kč/m3 spotřebované vody.

 

Zápis zapsal dne 10. 5. 2022 př. Novák


15. 5. 2022 - Martin Hejda zpět na zprávy