Aktuální informace

předchozí následující
Změna poplatku za komunální odpady v Chodově

K tomuto tématu svolává správa majetku MěÚ Chodov  schůzku s výborem a správci osad ČZS na 25.10. s cílem dosáhnout dohody o způsobu úhrady za odpady. Viz tato pozvánka
Důvodem je nová vyhláška města týkající se plateb za komunální odpad, která v případě "rekreačního objektu" (tedy pro nás zahradní chatky - dosud platba jako za 1 osobu) nebude vztažena na chatku, ale bude vztažena na rezervaci svozové kapacity odvozené z velikosti nádoby a četnosti svozu odpadu. 

Nechme se překvapit s čím na nás vyrukují úředníci ze správy majetku
Dosavadní platby za chatku byly 332 Kč ročně, pro důchodce polovic. Nově, zcela jednoznačně, se bude jednat až o několikanásobné navýšení plateb. 
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
převzato ze web. stránek městského úřadu: 

CHODOV (15.10.2021) - V souvislosti se změnou zákonů o odpadech a místních poplatcích, zastupitelstvo města přijalo na svém jednání dne 23.9.2021 nové obecně závazné vyhlášky týkající se nakládání s odpady a platby za svoz komunálního odpadu. Co je nutné udělat, abyste se správě a včas zaregistrovali k platbě místního poplatku?
Pro majitele rodinných domů nebo rekreačních objektů změna znamená, že se musí registrovat na odboru správy majetku Městského úřadu v Chodově. Za panelové domy tuto povinnost musí splnit buď společenství vlastníků jednotek, vlastník nemovitosti, anebo ten, kdo na základě plné moci zastupuje vlastníka či SVJ.
Ohlašovací povinnost doporučujeme splnit do konce tohoto roku a nenechávat ji na poslední chvíli. Registrovat se je možné už nyní. Změny platí od 1. ledna 2022.
Při registraci, resp. objednání nádoby na odpad, obdrží plátce smlouvu s zcela novými platebními údaji, tj. číslo účtu, na který poplatek platit, a nový variabilní symbol.
Z výše uvedených důvodu již nebudou zasílány složenky na odpad. Taktéž, ten kdo má nastavený trvalý příkaz k platbě na svém účtu, musí jej zrušit.
Poplatek platí SVJ pokud pro dům vzniklo, v ostatních případech vlastník nemovité věci.
Výše poplatku se vypočte podle objednaného objemu svozových nádob, u neobydlených nemovitostí nebo nemovitostí bez odpadní nádoby je vyhláškou stanoven minimální objem, ze kterého je poplatek vypočten a to 60 l měsíčně.
Za litr objednané kapacity odpadové nádoby (popelnice) se měsíčně platí 0,32 Kč. Příklad: Domácnost v rodinném domě, která používá odpadovou nádobu velikosti 120 litrů s frekvencí svozu jedenkrát týdně, zaplatí 1 997 Kč ročně. Poplatek bude splatný kvartálně.
Formulář a návod, jak postupovat, najdete na stránkách města – ZDE. Osobně si je lze vyzvednout také v kanceláři č. 204 v 1. patře v budově radnice.

 Ilona Nehybová, odbor správy majetku

29. 10. 2021 - správce zpět na zprávy